Achterhoek, zakenleven en voetbal kenmerken Gerbert Tiecken. Hij is opgegroeid in de Velswijk, heeft gewoond in Hummelo en is inmiddels dik 20 jaar thuis in Zelhem. Daar woont hij met zijn vrouw en jongste zoon. De andere twee kinderen zijn al uitgevlogen. Hij werkt ruim 30 jaar in de wereld van uitgeverijen en mediabedrijven. Via de bekende Doetinchemse uitgever Misset kwam hij bij Reed Business in directie- en managementfuncties. Tegenwoordig werkt hij als zelfstandig ondernemend interim-manager in de mediabranche. Voetballer is hij al 50 jaar. Actief op het veld en in de bestuurskamer. De afgelopen drie jaar heeft hij de fusie van vv Zelhem en zsv Zelos helpen realiseren tot ZZC’20. “Ik ben er trots op dat we met elkaar een bruisende club met 1.000 leden en vrijwilligers hebben gebouwd. Geweldig om op die manier een vitale sportomgeving te creëren waar iedereen zich op het veld kan uitleven en ook goed voor de sociale saamhorigheid! Samen sporten bouwt sterke gemeenschappen”.

Hij blijft voetballen, maar laat het bestuurswerk aan anderen. Want nu vindt hij het tijd voor een rol in de lokale politiek. “Ik combineer mijn ervaring in werk en sport graag met mijn betrokkenheid bij de mensen en ondernemers in mijn eigen omgeving. Ik ben goed bekend met al die mooie en verschillende dorpen en buurtschappen in Bronckhorst. Ik vind dat we een unieke gemeente hebben waar we goed voor moeten zorgen in deze uitdagende en bijzondere tijden.”

Gerbert wil zich in het bijzonder inzetten voor vernieuwing van de sport en een gezond sportklimaat. Daarnaast wil hij zich sterk maken voor ondernemers: “Ik ken diverse bedrijven en ondernemers in Bronckhorst en de bedrijven die ik nog niet ken ga ik me zeker in verdiepen. Het gaat volgens mij hartstikke goed met de bedrijven in Bronckhorst, maar er is ook een forse uitdaging op de arbeidsmarkt. Een florerend lokaal bedrijfsleven is ook cruciaal voor een vitaal Bronckhorst. Dat geldt zowel voor industriële- en MKB bedrijven als voor de bedrijven in de horeca-/gastvrijheidsbranche. Slimme keuzes maken om goede vakmensen te vinden voor de banen die er zijn. Onder andere door te zorgen voor voldoende woningen. Zeker ook een belangrijk speerpunt”.

In april 2021 is Gerbert al benoemd tot commissielid voor VVD Bronckhorst. Hij heeft zich inmiddels goed ingewerkt in de lokale politiek, met de cursus Politiek Actief en een stage bij de VVD-fractie. En maakt deel uit van het campagneteam van de VVD Bronckhorst. “Uitdagingen genoeg in Bronckhorst om aan te pakken”. Ik heb de ambitie om een betekenisvolle bijdrage te leveren aan een goed bestuur van onze gemeente. Verantwoordelijkheid nemen en resultaten boeken. Mijn motto? Met de VVD lokaal, de zaken goed voor- en met elkaar.