Ondernemen zit Daniëlle Rouwen in het bloed. Ze is opgegroeid in een Vordens familiebedrijf. Tegenwoordig werkt ze in het bedrijf van haar partner in de export van appels en peren. Ze is daar verantwoordelijk voor personeelszaken, pr en certificering. Daarnaast is al jaren actief in de activiteitencommissie en in het bestuur van de Bedrijvenkring Bronckhorst. “Ik vind dat een prachtige club van ondernemers. En ik vind het vooral zo leuk dat het ons de laatste jaren zo goed lukt om bedrijven onderling te verbinden. Dat is in de coronacrisis extra belangrijk.”

Die kennis van wat ondernemers samen kunnen bereiken wil Daniëlle ook graag inzetten in de lokale politiek. Daarom heeft ze zichzelf kandidaat gesteld voor de VVD. Daniëlle hierover: “Het verbinden van bewoners, ondernemers en de gemeente vind ik echt een missie. Er gebeurt zoveel in die bedrijven, maar dat is niet altijd bekend. Bedrijven leveren niet alleen topkwaliteit producten, maar ze zijn vaak ook heel gedreven bezig met het oplossen van onze problemen. En het zijn superplekken om te werken, waar jongeren in de buurt vaak niks van weten. Dat vind ik echt jammer. Openheid en inzicht creëren. Dat wil ik inzetten voor een gezond ondernemersklimaat.”

Danielle is 34 jaar, geboren in Bekveld en heeft haar hele jeugd in Hengelo gewoond. Ze heeft gevoetbald bij Pax en later bij de dames van Keijenborg. Na haar studie Commerciële Economie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en een kort uitstapje naar de Universiteit van Nijmegen (Nederlands Recht) is ze naar Doetinchem verhuisd. Zeven jaar geleden vond ze met haar partner een huis in Vorden, waar ze nu met veel plezier wonen met hun Jake (5) en Julia (2). Haar voetbalcarrière heeft ze verruild voor volleybal met de recreanten (25+) in Hengelo. Daniëlle: “Met de zorg voor twee jonge kinderen ga je ook weer anders naar je omgeving kijken. Hoe mooi hebben we het dan hier voor elkaar met goede scholen, sportaccommodaties in een veilige en groene omgeving. Heerlijk! Maar ook iets om goed voor te zorgen en om te kijken waar het beter kan.”